Ove godine na prirodi i društvu učili smo o uvjetima života. Naučili smo koji su životni uvjeti i zašto su oni važni. Htjeli smo to i provjeriti. U srijedu smo radili pokuse. Podijelili smo se u tri grupe. Svaka je grupa dobila pribor za rad i upute. Prva je grupa provjeravala koje tvari voda otapa. Uspjeli smo otopiti šećer i sol, a pijesak, drvo i metal ne. Druga je grupa pokušala dokazati da je zrak smjesa plinova. Upaljenu svijeću smo poklopili staklenkom. Nakon nekog vremena svijeća se ugasila, a razina vode ispod staklenke se podigla. To znači da je plamen potrošio kisik, a na njegovo je mjesto došao ugljikov dioksid, CO2. Asistentica Martina nam je pomagala. Treća je skupina upoznala agregatna stanja vode. Promatrali smo što se s vodom događa pri promjeni temperature. Temperatura leda bila je oko 0⁰C. Zatim smo led počeli grijati. On se brzo otopio, a crvena linija na termometru počela je rasti. Kad je dosegla blizu 100⁰C, iznad posude pojavila se vodena para. Tako smo vidjeli sva tri stanja vode, čvrsto, tekuće i plinovito. Učitelj nam je pomogao s ovim pokusom.
Za kraj smo stvorili KIŠU U UČIONICI! Vodu smo zagrijavali dok se nije pojavila vodena para. Tu paru smo “uhvatili” pomoću staklenog tanjurića. Kad se vodena para ohladila, na tanjuriću su se stvorile kapljice vode koje su počele padati. Baš kao što se to događa i u prirodi s kruženjem vode.
Na ovom satu smo puno naučili, a bilo je i jako zabavno
Gabrijela, Antonela, Zana, Marta, Melisa, 4. c



